Steam Deck OS 3.5 Güncellemesi, HDR ve VRR Desteği Getiriyor

Valve, Steam Deck OS için yeni bir ön izleme güncellemesi duyurdu. 3.5 sürümü, taşınabilir oyun deneyimini iyileştirmek için çeşitli güncelleme ve düzeltmeler sunuyor.

Güncelleme, geliştirilmiş renk gibi ekranla ilgili birçok değişiklik sunarak konsolun biraz daha sıcak ve daha canlı bir görüntü oluşturmasını sağlıyor. Steam Deck bu güncellemeyle beraber artık sRGB renk gamını taklit ediyor. Bu değişiklikten memnun olmayan kullanıcılar Ayarlar > Ekran Renklerini Ayarla kısmından canlılığı ve renk sıcaklığını ayarlayabilirler.

Dikkate değer bir diğer güncelleme ise harici monitörler için gelen HDR ve VRR desteği. Ek olarak yeniden işlenmiş ölçeklendirme ayarları, dokunmatik ekran düzeltmeleri, geliştirilmiş gecikme süresi ve CPU voltaj ayarlarını dengeleme özellikleri mevcut.

Tam değişiklik günlüğü için aşağıdaki listeye göz atabilirsiniz:

Ekran

Steam Deck’in varsayılan renksel geriverimi, sRGB renk gamını taklit edecek şekilde ayarlandı. Bu sayede biraz daha sıcak ve daha canlı bir renk görünümü elde ediliyor.

  • Ekranın Renk Canlılığını ve Renk Sıcaklığını ayarlamak için Eklenen Ayarlar -> Ekran Renklerini Ayarla yolunu takip edin. Ayarlar, bir test görüntüsünün önizlemesiyle (yukarıda) veya koşu oyununuzla ayarlanabilir.
    • Yerel: Yerel ekran rengi görünümü (bu güncellemeden önce Steam Deck’in renk sunumu).
    • sRGB: sRGB ana renklerini, degrade kırpmaya neden olmayacak şekilde yumuşak bir şekilde taklit edin.
    • Güçlendirilmiş: Daha geniş gamlı bir ekran görünümünü taklit ederek görünür titreşimin artmasını sağlar. Degrade kırpmaya neden olabilir.
    • HDR artık harici ekran tarafından destekleniyorsa Ekran Ayarları’ndan etkinleştirilebilir.
    • USB-C adaptörü tarafından destekleniyorsa VRR artık Ekran Ayarları’ndan etkinleştirilebilir.
    • Ölçeklendirmeyi filtrelemeden ayırmak için Hızlı Erişim ölçeklendirme ayarları yeniden düzenlendi. Farklı en boy oranlarını işlemek için yeni seçenekler olarak Uzatma ve Yakınlaştırma ölçeklendirmesi eklendi.
    • Harici ekran bağlıyken dokunmatik ekranın yönü düzeltildi.
    • Artık ek senaryolarda birleştirmeden kaçınılıyor ve ekranda birden fazla yer paylaşımının olduğu durumlarda gecikme ve takılmalar azaltılıyor.
    • Uygulamanın ekranın yenileme hızından daha yavaş işlediği belirli durumlarda gecikme süresi iyileştirildi.

Genel

  • SMT manuel olarak devre dışı bırakılmadığı sürece belirli iş yüklerinin ciddi CPU performansı sorunları sergilemesine neden olan sorun düzeltildi.
  • Harici depolama cihazları artık Steam Deck’e bağlandığında otomatik olarak bağlanıyor. Depolama cihazlarını biçimlendirmek veya yönetmek için Ayarlar > Depolama bölümündeki yeni cihaz yönetimi arayüzünü kullanın.
  • Pek çok performans ve işlevsellik iyileştirmesi içeren güncellenmiş grafik sürücüleri. Starfield’ın performansı iyileştirildi. Amnesia: The Bunker’daki görüntü modeli bozulması ve Immortals of Aveum ve Kaiju-A-GoGo için başlatma hataları düzeltildi.
  • Özellikle birden fazla denetleyiciyle geliştirilmiş Bluetooth bağlantı kararlılığı
  • Biraz geliştirilmiş uyku sürdürme hızı.
  • Steam’in varsayılan Masaüstü yapılandırmasıyla eşleşmesi için, Linux hid-steam sürücüsündeki Seçenekler’e uzun basılarak denetleyici bağlamaları ile fare/klavye masaüstü bağlamaları arasında geçiş yapıldı.
  • Uygulamalar arasındaki geçişler iyileştirildi.
  • Performans katmanının içeriği artık ~/.config/MangoHud/ presets.conf yapılandırma dosyası oluşturularak özelleştirilebilir.
  • Pencere boyutları takas zinciri boyutlarıyla eşleşmediğinde bazı oyunların uzatılmış görünmesine neden olan bir hata düzeltildi (örn. Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm 4)
  • Giriş çalışmadan önce Disgaea PC’ye dokunulması gerekmesi düzeltildi
  • Oyunlara bildirilen fiziksel boyutlar düzeltildi ve bazen yanlış en-boy oranının tespit edilmesiyle ilgili bazı sorunlar düzeltildi (ör. Geri Dönüş).
  • Performans Kaplaması veya diğer kaplamalar ekranda göründüğünde Yırtılmaya İzin Verme’nin ağır takılmalara neden olabileceği bir sorun çözüldü. Bu gibi durumlarda yırtılma artık imkansızdır ve en iyi sonuçları elde etmek için Performans Arayüzü devre dışı bırakılmalıdır.
  • Overwatch 2’de klavye girişinin algılanamaması sorunu düzeltildi.
  • Denetleyici donanım yazılımı: Bazı kontrol çubuğu dokunmatik sensörlerinin periyodik olarak teması kaybetmesine neden olan bir sorun düzeltildi.

Firmware

  • Voltaj ofset ayarları eklendi.
  • Firmware Ayarları Sıfırlama akorunun (Ses Kısma + Hızlı Erişim + Güç) bazı önyükleme takılma senaryolarına karşı geliştirilmiş sağlamlığı.
  • İşlemci TDP sınırını çok düşük ayarlayarak CPU ve GPU frekanslarının sırasıyla 400 MHz ve 200 MHz’de kalmasına neden olan nadir bir sorun düzeltildi.
  • Tamamen şarj edildikten sonra bir süre fişe takılıyken şarj ışığının tekrar yanmasına neden olan sorun çözüldü.

Steam Deck’in en son önizleme güncellemesi hakkında daha fazla ayrıntıyı resmi Steam web sitesinde bulabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir